Ulasan Filem dan Siri Televisyen

Total Pageviews

Wednesday, February 13, 2013

The Ten Pick : Most Memorable Stephen Chow Movies!

Sempena kehadiran buah tangan terbaru dari Stephen Chow iaitu movie Journey To The West, OtakMovie akan mempersembahkan pula sepuluh movie dari pembikin movie hebat ini yang memorable. Kalau nak diikutkan, Stephen Chow sudah banyak berlakon dalam movie-movie di Hong Kong sejak dari tahun 1988 lagi. Dan movie arahan dari beliau semuanya hebat-hebat belaka hingga pernah mendapat international award.

Serba sedikit tentang Stephen Chow dan movie-movie lakonan serta arahannya, pada awal pembabitannya dalam bidang hiburan, Chow mula membina kejayaan melalui rancangan kanak-kanak yang dihoskan olehnya iaitu 430 Space Shuttle. Kehadiran Chow dalam bidang perfileman pula mula disedari melalui movie Final Justice di mana beliau pernah memenangi anugerah pelakon lelaki terbaik. Stephen Chow kemudian menyambung kejayaannya dengan berlakon banyak movie-movie yang sangat sukses. Gaya movie lakonan beliau sangat di minati oleh semua peminatnya dan beliau sangat terkenal dengan movie yang mempunyai gaya Mo lei tau, atau maksudnya movie yang berdiri di atas komedi yang tiada kena mengena dengan jalan cerita atau mindless humour.

Walaupun terlalu banyak movie yang dibikin atau dilakon Stephen Chow, OtakMovie akan hanya senaraikan sepuluh sahaja yang mana OtakMovie rasa memberikan kesan kepada kita. Dan di harap selepas kejayaan Journey To The West, Stephen Chow akan terus menghasilkan movie-movie bercorak Mo lei tau yang berjaya...

#1. KUNG FU HUSTLE

#2. SHAOLIN SOCCER

#3. A CHINESE ODYSSEY PART 2 : CINDERELLA


#4. FIST OF FURY 1991

#5. A CHINESE ODYSSEY PART 1 : PANDORA BOX

#6. THE GOD OF COOKERY

#7. FIGHT BACK TO SCHOOL

#8. FROM BEIJING WITH LOVE

#9. GOD OF GAMBLERS II

#10. KING OF BEGGARS
Share:

0 opinions: